Kan inte sova

Nu har jag varit vaken i en och en halv timme. Låg bara och vred mig i sängen så nu bestämde jag mig för att gå upp i stället. Det är så mycket tankar som snurrar i huvudet, skolan och annat. Men nu har jag bestämt mig för att jag ska ta mig i kragen och verkligen råplugga dehär sista tre månaderna. Jag ska klara de två dumma tentorna jag har efter mig sedan tvåan. Jag ska inte läsa om kurserna till hösten. No more school for me. Det är så tråkigt att plugga. Det enda jag ser framemot i skolan nu är kandidatuppsatsen som jag ska skriva med Anna och Joanna. Jag tror att det kommer bli kul och vi har ett intressant ämne att skriva om, om det bara blir godkänt för det är lite känsligt kanske. Vi håller tummarna.

Eftersom jag ändå är vaken nu så tänkte jag börja på en kompletteringsuppgift som jag fick när jag missade ett seminarie på grund av att jag var sjuk för två veckor sedan. När vi ändå är inne på det skolrelaterade kan jag ju passa på att berätta att jag tänker läsa vidare om cirka ett år, beroende på hur mycket pengar jag hinner spara ihop tills dess. Spåret jag är inne på är självklart hälsa, fortfarande. Jag vill läsa till kostrådgivare, det finns en mängd olika utbildningar... Två veckors- till halvårsutbildningar. Den jag helst vill komma in på går över en termin inkl. praktik. Tar jag en tvåveckorskurs måste jag antagligen åka iväg under de två veckorna, vilket innebär krångel med boende på den orten självklart men även mer plugg under en kortare period och då tror jag inte att jag kommer få ut lika mycket av utbildningen som om jag skulle ge den en hel termin. Nästa utbildning jag vill gå är gyminstruktör/Personlig tränare (PT), men det tar vi längre fram. En sak i taget. Nu ska jag göra en kompletteringsuppgift. Skoj skoj... Just det, till hösten ska jag söka en psykologikurs som heter "Rekrytering och urval" samt en kurs som heter "Mode och trender".  Båda går på halvfart och jag tänker bara välja en av dem men jag vet inte vilken... En kurs som jag med säkerhet kommeratt ha nytta av eller en kurs som är rolig?

Det blev ett långt inlägg men jag hoppas att ni förstår. Ni hade inte behövt läsa allt ;)


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: