Söndag

Sköna söndag!

Har känt mig krasslig i flera dagar nu men det bryter aldrig ut, är bara grymt trött hela tiden... Men igår när vi var på 75-årskalas hos en släkting fick jag mer ont i halsen och började känna mig riktigt trött. Jag skulle egentligen varit på inflyttningsfest men Robert orkade inte åka med eftersom han jobbar morgon idag och jag ville inte åka själv när jag började känna mig dålig :(

Idag ska jag bädda rent i sängarna och lägga på vårt nya sängöverkast. Operation "fixa sovrummet" är igång. Det ska bli vitt, vitt, vitt. Vi har ett vitt sängöverkast och ska köpa några fina kuddar på Indiska bland annat. Sen har jag även hittat ett par gardiner från H&M Home som jag vill ha. Mycket textilier och kuddar och som sagt vitt ska det va. Kommer bli asnice. Måste tapetsera/måla där också. Har en ful laxrosa tapet nu. Först tänkte vi skita id et eftersom vi inte kommer bo kvar här i mer än max två år (önskan) men vi har råkat slå hål i väggen... Så det måste fixas och då kan vi göra det nu tycker jag :) Jag vill även fixa väggarna så att jag kan sätta upp lite foton. Igår funderade jag även på hur man kan möblera i vardagsrummet. Jag har ett fint gammalt piano som jag vill ska synas. Tanken är att byta plats på TV och soffa samt ställa vintrinskåpen i köket och kasta köksbordet och stolarna. Då får nog pianot plats. Vi får se... Har TV'n på väggen i nuläget men annars får vi bara ta ner den och ha den såtende på Tv-bänken ett tag för att se om vi trivs. Jag vill nämligen inte att TV-delen ska vara så framträdande som den är just nu. Vi har en bred TV-bänk som jag vill korta ner också... Nu hoppas jag bara att Robert går med på detta projekt...


Ett sovrum i min smak från IKEA... Vi har ek-möbler och de ska vi ha kvar, för övrigt ska det var vitt. Gillar väggen med alla växter i detta rum men det kan jag drömma om!


Kommentarer
Mia

Ja just nu är det skönt men kommer nog ångra mig snart för jag vill ju egentligen ha det långt. Kan man klippa håret långt?! :)



Trist att du är krasslig vännen! KRYA PÅ DIG!



Håller med dig om att vitt är snyggt! Om du orkar så vilken dag passar Väla/Ikea dig bäst? Imorgon ska jag på intervju men annars ser det rätt fritt ut för min del :)



Kram!

2010-09-26 14:42:38
URL: http://livskvalitetalamia.blogg.se/
Matilda

åhh skrev en kommentar som bara försvann! :( vet inte om det dyker upp igen men jag får väl göra ett nytt försök ifall det inte gör det..



jag har haft en jättemycig helg! gustav har varit ledig för en gångs skull så vi har mest bara njutit av det. idag har vi varit på gekås och på födelsedagsfika hos gustavs mamma. lite sådär lagom söndagstrevligt :) hur har du själv haft det?? mår du bättre? hoppas du kryar på dig annars. usch, tradigt nu med förkylningstider!



Jag gillar också sovrummet på bilden, och jag håller med: vitt vitt vitt ska det va!! :) kram

2010-09-27 00:52:20
URL: http://matildasusanna.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: