Skärtorsdag

Idag är det skärtorsdagen och det slog mig just att vi inte har något påskgodis att bjuda de små påskkärringarna och -gubbarna på idag, för de kommer komma. Här bor fööör många barn på vår gata! Bäst att jag ber Robert inhandla godis på vägen hem från jobb!

Jag vaknade klockan sju idag, självklart att man ska vakna och känna sig helt utvilad när man är ledig och inte behöver gå upp. De dagar då man behöver gå upp klockan sju så vill man bara ligga kvar i sängen. Blev en massa "man" här nu men det är ju ingen akademisk text jag skriver här så skit samma!

Igår var vi på handledning för kandidatuppsatsen och det gick bra. Vi börjar få till en bra frågeställning nu och det känns som att vi ligger bra till tidsmässig än så länge. Nu ska vi leta en massa vetenskapliga artiklar, tror vi ska ha med minst tio stycken som inte har ingått i kurslitteraturen. Det blir alltså en del läsande i helgen.

Jag köpte en ny korg till Theo förra veckan och han verkar gilla den nu, några dagar senare, för han bär den med sig hela tiden. Pondus tycker nog också om den för han följer troget efter och lägger sig i den när Theo har fått den på plats där han vill ha den. Mina små puckon...


Kommentarer
Matilda

Han är så sööööt er hund!! Jag är fortfarande besviken för att han inte var med på din födelsedagsfest haha =)

2010-04-01 14:59:06
URL: http://matildasusanna.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: