LCHF-kakor

God morgon!

Hoppas ni har sovit gott, det har jag, tills Theo väckte mig... Igår var jag hos Jenny en stund på eftermiddagen och vi bakade LCHF-kakor. De innehöll varken mjöl eller socker men en massa jordnötssmör, pecannötter och vispgrädde bland annat. Jag ska vara ärlig och säga att de första tuggorna smakade inte så mycket men när man väl vant sig vid att där inte är socker i så känner man smakerna mycket bättre. Det finns massa god mat att äta så det är ju ingen diet som gör att man får "lida". SÅ nu har jag bestämt mig för att köra en LCHF "light", alltså äta efter LCHF fem dagar i veckan och sedan ha två dagar med favoriträtterna :) På så sätt går jag inte miste om vissa saker jag inte kan leva utan, exempelvis sushi. Känner att både jag och Robert behöver förändra vår kost så det kan vara ett bra sätt men det kommer kräva en del planering. Jag vill inte gå ner i vikt utan känner bara för att äta bättre för som det ser ut nu vet jag inte hur det står till riktigt. Har känt mig väldigt, väldigt trött på sistonde så därför kanske en kostförändring kan vara bra. Som hjälp har jag lånat en kokbok av Jenny så där kommer jag nog ta en hel del tips!

Nu ska jag göra frukost, äggröra :D Yummi!

Kommentarer
Trixie

Exakt vad innebär den där "dieten"? Hehe. Kan du unna dig nåt med socker i ibland eller du ska bli en sån dära som inte gör de? Hehe. Det tänkte jag göra denna helgen. Inte för jag är värd det men varit sjuk och inte blivit mkt med träningen. Ska köra på till 100 nästa vecka... Fått jobb på Pålsjöhemmet nästa vecka med.. :D Spännande.. Kram

2010-08-20 17:28:49
URL: http://triix.blogg.se/
Sofia Werlin - mitt liv med LCHF

Kakorna låter goda, måste hitta något recept på de :)

2010-08-20 17:42:51
URL: http://sofija.blogg.se/
Mia

Godmorgon! Ska snart bege mig men min mage är i uppror. Igår kväll satte den igång och trodde nästan jag skulle behöva rimga och säga att jag ej kommer men jag går dit och ser hur det går. Kan ju inte bli mer än fel :)

Är lite emot dieter hit och dit men de där kakorna med massa nötter lät ju verkligen Mia-mums! De får du bjuda mig på någon dag :) Vad ska du hitta på i helgen? Kram

2010-08-21 08:14:31
URL: http://livskvalitetalamia.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: