Fylliga ögonfransar

Till att börja med vill jag bara säga var inte rädd för att kladda utanför, det tar du enkelt bort med hjälp av topz när du är helt klar.

  1. Har du ostyriga ögonfransar eller väldigt raka eller helt nekelt bara vill böja upp dem är det bra att börja med en ögonfransböjare. Jag brukar sätta den så långt in som möjligt och trycka till några gånger. Ibland får man flytta den i sidleds för att vara säker på att alla fransar kommer med. Flytta den längre ut om du vill ändra formen ute på franstopparna.

    H&M har en ögonfransböjare som är helt okey, den kostar ca 30 kr.

  2. Nu är det dags att börja applicera mascaran. Jobba inifrån och ut. Börja med att bygga upp volym inifrån fransroten genom att arbeta med en zickzack-rörelse samtidigt som du snurrar mascaraborsten utåt. Börja i mitten och arbeta mot både inre och yttre ögonvrån.

    Glöm inte att fylla på borsten med ny mascara (här är det viktigt att inte "pumpa" med borsten ner i flaskan utan snurra istället upp borsten, pumpar man slås det in luft och mascaran torkar).

    Arbeta sedan från mitten av fransraden rakt ut och sedan ut mot sidorna i ögonvrån, för att få ett bredare och fylligare resultat. 

  3. Undre fransraden ska vi inte glömma. Här kan det vara bra att använda en mindre mascaraborste (funkar till ögonvrån med). Arbeta in mascaran genom att röra borsten i sidleds, fram och tillbaka tills du är nöjd med resultatet. 

Nu är det klart! Vill du ha ännu tjockare fransar är det bara till att fylla på med mer mascara en gång till men se till att fransarna inte klumpar sig. Använd en "ögonfranskam" för att separera fransarna.
Såhär kan mina fransar se ut en vanlig vardag:
Här har jag använt Colossal Volum' Express från Maybelline:
När jag ska på fest eller helt enkelt har mer tid på mig använder jag en tvåkomponentsmascara, vilket ger ännu mer längd och volym. Just nu använder jag Double Extension från L'Oréal:
L y c k a   t i l l ! !  :)


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: