Då var valet över...

Jag är nöjd med resultatet, bortsett från att SD kom in i Riksdagen. Det är rent ut sagt sorgligt att så många människor har röstat på dem. De är en samling rasister och de verkar inte bry sig om någonting annat än invandringspolitik. Ni som röstat på dem, är ni medvetna om att ni riskerar splittra familjer som är på väg att återförenas, bara för att SD med sin politik skulle avslutat påbörjade återföreningar av flyktingfamiljer? Är ni medvetna om att en sådan bromsning av invandringen även påverkar Sveriges ekonomi? Det kommer in mycket arbetskraft från utlandet och de som arbetar betalar skatt = bidrar till vårt samhälle.

Såg att en av mina vänner på Facebook hade denna text på sin status nu:
"Hej min vän! Dina bokstäver är latinska. Dina siffror arabiska. Din demokrati är från Grekland. Din pizza italiensk. Din kebab är turkisk. Din alkohol uppfanns av en iranier, och du älskar att åka till Thailand. Din favoritrappare har afrikanskt påbrå, och han, den där roliga på TV:n är kurd. Din bästa fotbollsspelare är bosnisk. Visst vore ditt liv tråkigt ...utan invandrare ;)"

För övrigt är jag nöjd med resultatet. Jag röstade på M eftersom jag håller med dem på fler punkterna än de röd-gröna. Jag kan ärligt säga att allt inte är bra med M och att jag tycker att exempelvis S har mer rätt på vissa punkter men man måste se till det stora hela också.

Det hade varit roligt att höra hur ni andra resonerar. Jag lär spinna vidare på detta senare idag eller imorgon :)

Vad anser du om resultatet?

Är det bra eller dåligt att SD kom in i Riksdagen?

Kommer de röd-gröna att lösas upp?


Kommentarer
liindblaads

ja jobbade lördag och slappade söndag, valen hmm ja tyckte sossarna skulle vinna !

2010-09-20 13:03:19
URL: http://liindblaads.blogg.se/
Angela

Inte för att jag är så jätte insatt i hela val-stohejet men det jag får ut av SD är att vi ska tänka på att göra det bra i sverige innan vi kan ta in fler invandrare. Alltså har de inget emot invandringen i sig men de vill ändra regler angående den. Det är inte sorgligt att de har kommit in. Kan vara bra för sverige att fatta att de måste ta hand om sina egna innan de kan släppa in en massa andra som de måste hjälpa. Det finns hur många barn som helst som inte har det bra i sverige, svenska samt utlänska. Ta hand om de först innan vi tar in fler. Men vad vet jag, finns nog både för och nackdelar med SD!

2010-09-20 13:49:26
URL: http://ladyangie.blogg.se/
Elina - DALKULLA

Jag tycker det var bättre att de vann, än att socialdemokraterna gjorde de. Men det är ju min åsikt!

2010-09-20 15:39:18
URL: http://eliiinas.blogg.se/
Matilda

sv: tack! det gör det säkert. jobbigt bara när andra mår dåligt och man inte kan göra så mycket för att det ska kännas bättre.



angående valet så är jag nöjd över att alliansen vann, men tycker att det känns tråkigt att SD kom in. men å andra sidan så kan jag tycka att politikerna kunde ha tagit tag i integrationen av invandrare för en sisådär 20-30 år sedan så kanske vi inte hade stått här idag med en massa missnöjda människor som är trötta på brottslighet osv som har blivit en konsekvens av en icke lyckad integration. det går inte bara att ta emot invandrare och sen skita i dem, utan man måste verkligen satsa så att de integreras i samhället och inte hamnar snett pga utanförskap osv. att SD kommit in i riksdagen är ett resultat av att något är fel och det borde "de vanliga politikerna" ta på allvar. de flesta är nog knappast emot invandrare för att de ser annorlunda ut, utan för att de är överrepresenterade i brottsstatistiken (och detta pga utanförskap som sagt). så tycker väl jag tror jag.. :)

2010-09-23 18:52:58
URL: http://matildasusanna.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: